معرفی وسایل مورد نیاز برای سفر کمپینگ

وسایل مورد نیاز برای سفر کمپینگ

معرفی وسایل مورد نیاز برای سفر کمپینگ برای معرفی وسایل مورد نیاز برای سفر کمپینگ ابتدا به معرفی سفر کمپینگ می‌ پردازیم. سفر کمپینگ در واقع به نوعی از مسافرت گفته می‌ شود که در آن افراد مانند انسان‌ های اولیه در داخل چادرهای برزنتی یا در مکان‌ هایی مانند پناهگاه‌ های طبیعی می‌ خوابند. بنابراین می‌ توان گفت یکی از مسافرت‌ های هیجان‌ انگیز است که در عین‌ حال نیاز به ابزار و وسیله‌ های بسیار زیادی دارد. به‌ طوری‌ که در صورت نبود این وسایل ممکن است در مکان‌ های مختلف طبیعی دچار مشکل شوید. ما در این مقاله قصد داریم معرفی وسایل مورد نیاز برای سفر کمپینگ را برای شما ارائه دهیم. پس لطفاً تا پایان این مقاله را با حوصله و دقت بخوانید.

آشنایی و معرفی وسایل مورد نیاز برای سفر کمپینگ

همان‌ طور که در مقدمه نیز گفتیم، سفر کمپینگ یکی از پرهیجان‌ ترین مسافرت ها است که نیاز به وسایل بسیار زیادی دارد. ما در این قسمت برخی از وسایل مورد نیاز برای این‌ گونه سفرها را معرفی می‌ کنیم.

  1. وسائل ضروری کمک‌ های اولیه

همه ما دوست داریم سفر بی خطر، امن و به‌ دور از مشکل داشته باشیم، اما به‌ هر حال در طول سفر ممکن است اتفاقاتی مانند ایجاد زخم‌ های جزئی، حالت تهوع، سردرد و غیره برای مان یا همراهان ما پیش بیاید. در این‌ حال اگر جعبه کمک‌ های اولیه را به‌ همراه داشته باشید، به‌ راحتی می‌ توانید مشکل به‌ وجود آمده را حل کنید. جعبه کمک‌ های اولیه شامل قرص‌ های ویتامینه جوشان، قرص ضد تهوع، چسب زخم، بتادین، باند، گاز استریل، قیچی و غیره می‌ باشد.

  1. چادر مسافرتی

چادرهای مسافرتی امروزه یکی از اجزای جدایی‌ ناپذیر سفرهای داخلی محسوب می‌ شود که دارای فواید بسیار زیادی هستند. از جمله این‌ که در هر مکانی به‌ راحتی می‌ توانید چادرها را نصب و از آن‌ ها استفاده کنید.

چادرهای مسافرتی علاوه‌ بر این برای مسافرت‌ های کنار دریا، جنگل و کویر گزینه بسیار مناسبی هستند که در ظرفیت‌ های ۱ تا ۶ نفر تولید می‌ شوند. هنگام خرید باید به ظرفیت این چادرها دقت داشته باشید. این چادرها معمولاً از ۲ لایه تشکیل شده‌ اند و بنابراین در برابر نفوذ باران، آب و گرمای آفتاب مقاوم هستند، اما کفی آن‌ ها تنها از ۱ لایه تشکیل شده‌ است. برخی از آن‌ ها دارای پنجره‌ های زیاد هستند. بنابراین اگر به تهویه داخل آن اهمیت می‌ دهید، از چادرهایی استفاده کنید که دارای پنجره زیاد می‌ باشند.

  1. کیسه خواب

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به مسافرت‌ های کمپینگ علاقه زیادی دارید، حتماً به فکر خرید یک کیسه خوب باشید.اما پیش‌ از خرید آن حتماً به این سوال جواب دهید که گرمایی هستید یا سرمایی؟ قصد دارید در نواحی سرد کمپینگ کنید یا در جاهای گرم؟ اگر برنامه شما برای کمپینگ نقاط گرم است حتماً کیسه خواب‌ های تابستان را مدنظر داشته باشید.اما اگر قصد دارید به مناطق سرما خیز بروید کیسه خوابی که برای چهار فصل مناسب است، خریداری کنید تا بتوانید به‌ راحتی از آن استفاده کنید.

  1. هد لامپ

کمپینگ در طبیعت تنها شامل هوای خوب و روزهای خوش نیست. بلکه غروب خورشید و هم چنین تاریکی هوا را نیز به‌ همراه دارد و از آن‌ جایی‌ که طبیعت‌ گردی و مسافرت های کمپینگ در مناطق بکر صورت می‌ گیرد.معمولاً دسترسی به سیستم برق‌ رسانی آسان نیست. بنابراین بهتر است که یک هد لامپ با خود داشته باشید. چراغ‌ قوه ها نیز می‌ توانند مانند هد لامپ‌ ها نور مورد نیاز شما را تأمین کنند. اما از ویژگی‌ های خوب هد لامپ‌ ها این است که نیازی نیست آن‌ ها را در دست خود بگیرید، در نتیجه اگر نیاز باشد در تاریکی کاری را انجام دهید، دست‌ های شما آزاد است و به‌ راحتی می‌ توانید عمل کنید.

  1. اجاق خوراک‌ پزی

با وجود که یکی از تفریحات در کمپینگ ها روشن کردن آتش است اما در کنار روشن کردن آتش می‌ توانید از یک چراغ خوراک‌ پزی کوچک نیز استفاده کنید. این چراغ‌ ها در مدل‌ های مختلفی برای کوهنوردی و کمپینگ ها تولید شده‌ اند. و در فروشگاه‌ های لوازم کوهنوردی به‌ راحتی می‌ توانید آن‌ ها را تهیه کنید.

  1. لیوان، بشقاب و قاشق

با وجود که به شما توصیه می‌ کنیم حتماً برای سفرهای کمپینگی سبک باشید. اما داشتن لیوان، بشقاب و قاشق از ضروریات است که هر فرد نیاز به آن‌ ها دارد و حتماً باید آن‌ ها را همراه داشته باشید تا هنگام نیاز استفاده کنید. با داشتن این وسایل از ریختن ظروف یک بار مصرف در طبیعت نیز پیشگیری می‌ شود.

  1. لوازم بهداشتی در کمپینگ

بدون شک شما در مسافرت کمپینگی به لوازم بهداشتی و دارو به‌ صورت روزمره احتیاج خواهید داشت. بنابراین توصیه می‌ کنیم که حتماً وسایل بهداشتی را به‌ همراه خود داشته باشید. در کنار این وسایل یک جعبه کمک‌ های اولیه نیز همراه تان باشد تا در صورت نیاز به مشکل برخورد نکنید. علاوه‌ بر تمام این‌ ها به‌ همراه داشتن کرم ضدآفتاب، پشه‌ بند و صابون را نیز فراموش نکنید.

  1. غذاهای کمپینگی

اگر آشپزی خوبی ندارید یا علاقه‌ ای به آشپزی کردن ندارید، به شما توصیه می‌ کنیم از غذاهای نیمه آماده و کنسروها برای سفر استفاده کنید. بسیاری از کمپینگ ها ترجیح می‌ دهند غذاهای مصرفی خودشان را از دل طبیعت تامین کنند. و از آشپزی در فضای آزاد لذت می‌ برند، مانند سرخ کردن ماهی که جزء ساده‌ ترین غذاها محسوب می‌ شود. اما به‌ هر حال غذاهای آماده کار شما را آسان خواهند کرد.

  1. تشک کوهنوردی

در سفرهای کمپینگی که اقامت شما در هتل یا مکان‌ های اجاره‌ ای نیست، شما نیاز به مکانی برای استراحت و هم چنین لوازمی مانند تشک کوهنوردی دارید تا بتوانید خواب راحتی را در روی زمین تجربه کنید. بنابراین حتماً سعی کنید یک تشک کوهنوردی را نیز به‌ همراه خود ببرید.

دیگر وسایل مورد نیاز برای سفر کمپینگ

سفر کمپینگ قطعاً علاوه‌ بر وسایلی که در بالا ذکر کردیم، لوازم و وسایل بسیار زیاد دیگری نیز لازم دارد که برخی از آن‌ ها عبارت هستند از:

  1. زیراندازها

زیراندازها یکی از ضروری‌ ترین لوازم ها در هر نوع مسافرتی محسوب می‌ شوند و از وسایل مورد نیاز برای سفر کمپینگ نیز هستند. برای این کار می‌ توانید از زیرانداز جاجیمی مسافرتی و زیرانداز مسافرتی حصیری استفاده کنید‌. این زیراندازها مزایای زیادی دارد از جمله این‌ که قابل شستشو می‌ باشند. حمل‌ و نقل آن‌ ها آسان است و در همه مکان‌ ها قابلیت استفاده دارند. اگر قصد خرید زیرانداز جاجیمی مسافرتی و زیرانداز مسافرتی حصیری را دارید به شما پیشنهاد می‌ کنیم این کار از طریق فروشگاه ویرا حصیر انجام دهید. فروشگاه ویرا حصیر انواع و اقسام لوازم حصیری و جاجیم سفری، چادرهای مسافرتی، زیراندازهای مسافرتی حصیری، زیرانداز جاجیمی مسافرتی و غیره را تأمین می‌ کند. یعنی شما در صورت تمایل می‌ توانید هر کدام از این محصولات را به‌ راحتی از این فروشگاه تهیه کنید.

  1. صندلی مسافرتی

صندلی‌ های مسافرتی تاشو جزء لوازم ضروری در مسافرت‌ ها نیستند، اما بسیار کاربردی می‌ باشند. اگر شما هم به دلایل مختلفی مانند زانودرد، کمردرد و مواردی مانند آن قادر به نشستن بر روی زمین نیستید، این صندلی‌ ها به‌ راحتی می‌ توانند مشکل شما را حل کنند. از طرفی از نشستن بر روی زمین‌ های نمناک و بر روی گیاهان پیشگیری می‌ شود. صندلی‌ های تاشوی مسافرتی می‌ توانند سفر شما را لذت‌ بخش‌تر کنند و هنگام استراحت بر روی آن‌ ها از طبیعت لذت ببرید. این صندلی‌ ها هم چنین برای استفاده در مکان‌ هایی مانند سواحل، جنگل و کویر گزینه‌ های بسیار مناسبی محسوب می‌ شوند.

  1. شارژ خورشیدی

از تکنولوژی غافل نشوید. شارژ خورشیدی را جهت استفاده‌ های مختلف از جمله شارژ کردن تلفن همراه مدنظر داشته باشید. علاوه‌ بر آن شارژرهای خورشیدی به چراغ‌ های ال‌ ای‌ دی، سوت و قطب‌ نما مجهز هستند. یعنی چندمنظوره هستند و می‌ توانند نیازهای مختلف شما را برطرف کنند و در نتیجه نیازی به استفاده از ابزار و لوازم پیشرفته دیگر نداشته باشید.

  1. بطری آب و چای

از به‌ همراه داشتن فلاسک چای و آب غافل نشوید، چون شما همواره به استفاده از آب نیاز خواهید داشت و گاهی اوقات برای دورهمی ها و رفع خستگی نوشیدن یک چای می‌ تواند سفر را برای شما دلچسب کند. برای این کار می‌ توانید از قمقمه‌ های عایق نیز استفاده کنید که قابلیت گرم نگه‌ داشتن نوشیدنی‌ های گرم را نیز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X