روستای اوان و سفر به آن

روستای اوان

سفر به روستای اوان،روستای اوان یکی از بی نظیرترین روستاهای استان قزوین است. این روستا چشمه های بسیار زیادی  دارد که باعث خنک شدن آب و هوای منطقه می شود. اما بد نیست بدانید این روستا پر از جاذبه های بی نظیر است و به همین سبب مقصد گردشگران بسیار زیادی از داخل و خارج از کشور خواهد بود. سفر به روستای اوان به دلیل جاذبه‌های بی‌نظیر این منطقه سفری لذت بخش برای شما مسافران عزیز است.

این روستا در قسمت شمال شرق قزوین و یک منطقه کوهستانی با آب و هوای معتدل قرار دارد. در واقع روستا در دامنه های البرز و درست در منطقه زیبای الموج می باشد که آب و هوای آن بسیار دلچسب و بی‌نظیر است. برای سفر به این منطقه تابستان بهترین زمان خواهد بود. چرا که جذابیت و زیبایی فوق العاده زیادی دارد. چه بسا این که در جوار این روستا حتی جاذبه های تاریخی زیادی هستند که زیبایی این منطقه را بیشتر می‌کند.

مردم روستا بیشتر به کشاورزی مشغول هستند و اقتصاد روستا نیز از این طریق رونق  دارد. اهالی اوان به زبان فارسی صحبت می کنند که البته کمی لهجه دارند. از آنجایی که قزوین به پایتخت نزدیک است این روستا نیز در نزدیکی تهران قرار دارد. پایتخت‌نشینان بیشتر تعطیلات خود را به روستای اوان و حتی دیگر مناطق خوش آب و هوای قزوین سفر می کنند. بد نیست بدانید طبیعت بکر این منطقه برای پیاده روی بسیار ایده آل است. حتی می توانید با یک دوربین مناسب از تمامی زیبایی‌های این منطقه عکس بگیرید. شکار لحظه ها از گونه های حیوانی در این منطقه یکی از ایده آل ترین لذت های سفر است. امکانات زیادی برای راحتی مسافران عزیز در این روستا فراهم کرده اند. فاصله اوان تا قزوین ۸۰ کیلومتر می باشد پس حتی به شهر نیز دسترسی راحتی دارید.

روستای اوان
روستای اوان از روستاهای جذاب گردشگری استان قزوین می باشد.

راهنمای سفر به روستای اوان

اوان در یک منطقه کوهستانی قرار دارد و به همین سبب آب و هوای آن خنک خواهد بود. اگر برای سفر به روستای اوان برنامه‌ریزی کرده‌اید قطعاً می دانید که به دل یک منطقه کوهستانی و پر از ماجراجویی خواهید رفت. برنامه ریزی برای تعطیلات و سفر به مناطق کوهستانی پر از آرامش و لذت برای شما مسافرین عزیز خواهد بود. اما برای سفر به چنین مناطقی نکات بسیار مهمی را باید در نظر داشته باشید.

همانگونه که مستحضرید، آب و هوای مناطق کوهستانی قطعاً خنک‌تر از دیگر مناطق اقلیمی کشور خواهد بود. اولاً اینکه لوازم ضروری جهت حفاظت، راحتی، حمل و نقل بهتر و غیره بایستی به همراه خود داشته باشید. از آنجایی که این مناطق کوهستانی هستند بسیاری از افراد علاقه مند به کوهنوردی هوس صعود کوه و قله های مرتفع چنین مناطقی را خواهد کرد. از این رو قبل از هرکاری ابتدا بایستی شرایط آب و هوایی منطقه را چک کنید.

درنتیجه در یک فرصت زمان مناسب با آب و هوای مناسب به این منطقه سفر کنید. یکی از مهمترین نکات به همراه بردن لباس مناسب است. اگر در فصل بهار و یا پاییز قصد دارید به چنین مناطقی سفر کنید حتما لباس‌های گرم تر به همراه خود داشته باشید. معمولاً تابستان های این منطقه به دلیل گرمای تابستان دارای آب و هوای خنک تری است. معمولاً در هنگام شب هوای مناطق کوهستانی سرد تر خواهد بود، پس در فصل تابستان نیز لباس مناسب به همراه خود ببرید. اما برای بالا رفتن از کوه و ارتفاعات شمالی منطقه اوان حتما از لوازم مخصوص کوهنوردی نظیر کفش های مخصوص کوهنوردی، لباس های مخصوص، کلاه و دستکش کوهنوردی استفاده کنید. کلاه و عینک آفتابی نیز فراموش نشود. اما به همراه بردن غذاهای کنسروی، آب معدنی و همچنین نقشه را نیز مهم است.

دریاچه اوان نگین فیروزه ای قزوین

قطعاً نام دریاچه اوان به گوش تمامی علاقه مندان به سفر و طبیعت گردی رسیده است. اگر عزم سفر به روستای اوان دارید قطعاً به واسطه دریاچه باشکوه آن، این منطقه را انتخاب کرده اید. دریاچه اوان به عنوان دریاچه های فوق العاده طبیعی و زیبای قزوین شناخته می شود. این دریاچه به عنوان نگین این منطقه کوهستانی است که در منطقه الموت قزوین خوش می درخشد. تورهای طبیعت گردی بسیار زیادی برای تماشای طبیعت بکر این منطقه به قزوین سفر می کنند. تالاب های بسیار زیادی تحت حفاظت محیط زیست در این منطقه وجود دارد. اما دریاچه اوان عنوان فوق العاده زیباترین روستاهای این منطقه است. این دریاچه در یک دشت بسیار سرسبز و یک منطقه کوهستانی صعب العبور می‌باشد. برای دسترسی به این دریاچه فوق العاده عالی بایستی گردنه های پرپیچ و خم بسیار خطرناکی را پشت سر بگذارید.

در واقع خطرات بسیار زیادی را برای تماشای این نگین فیروزه ای قزوین به جان خواهید خرید. این دریاچه چشم انداز فوق العاده عالی دارد و بیش از ۷۰ هزار متر مربع مساحت آن است. عمق دریاچه در قسمت های مختلف تفاوت دارد  ولی عمیق ترین منطقه آن با ۶ متر گود می‌باشد. منبع تامین آب دریاچه جوی ها و چشمه های فصلی هستند که با آب نزولات باران جاری میشوند. در این منطقه نیز گونه های درختی نظیر تبریزی، بید، چنار، سیب، سنجد و آلبالو به چشم می‌خورد. گیاهانی نظیر شیرین‌بیان، گون و کنگر به عنوان گونه های گیاهی دارویی این منطقه هستند. صید های ورزشی در این منطقه حفاظت شده ممنوع است. اسکیت روی یخ، کوهپیمایی، قایقرانی، عکاسی و پرنده نگری به عنوان تفریحات بی نظیر دریاچه اوان هستند. برای سفر به روستای اوان و تماشای دریاچه اوان اردیبهشت تا مهر ماه بهترین زمان است.

تاریخی ترین قلعه قزوین

سفر به روستای اوان برای تماشای باشکوه ترین دریاچه آن با استقبال زیادی مواجه است. اما در منطقه الموت قزوین جاذبه های زیبای دیگری نیز وجود دارد که این آثار تاریخی و طبیعی مورد توجه مسافران هستند. از جذاب‌ترین دیدنیهای الموت و نزدیک به روستای اوان قلعه الموت است. این قلعه به عنوان بزرگ ترین قلعه های تاریخی کشور در دل طبیعتی سرسبز منطقه قرار دارد. این قلعه در سال ۲۲۶ هجری قمری یک دژ محکم برای اسماعیلیان ساخته شد. در واقع قلعه الموت به عنوان مرکز فرماندهی اسماعیلیان بود. قلعه الموت را با نام قلعه افسانه ای نیز می شناسند که در سال ۲۲۶ حتی با وجود نبود امکانات بسیار زیاد این قلعه سیستم آبرسانی بسیار پیشرفته‌ای داشت. انبارهای ذخیره آذوقه، کانال و پرتگاه های مختلف اطراف قلعه همه به صورت مهندسی دقیقی طراحی شده‌اند. در واقع این پرتگاه ها برای هنگام حمله دشمنان طراحی شده بود.

این قلعه در روستای گازرخان می باشد و از قسمت بالای آن طبیعتی پر از دره های عمیق، سرسبز و زیبا را نظاره گر هستید. این قلعه در ۹۵ کیلومتری شمال شهر قزوین است. از آنجایی که روستای گازرخان به عنوان یکی از روستاهای با آب و هوای مطلوب می‌باشد اکثر مردم آن به باغداری مشغول هستند. به همین سبب وجود باغات زیاد در اطراف این روستا و قلعه باعث چشم انداز زیبا و رویایی آن می شود. اما از محصولات مهم این روستا گیلاس است. قطعاً که شکوفه های درختان گیلاس در فصل بهار زیبایی اطراف این قلعه را هیجان انگیز تر می کند. این قلعه بیشتر به واسطه سیستم پیچیده و مهندسی دقیق آن شهرت پیدا کرده است. مصالح ساخت قلعه از سنگ و گچ هستند و کاربرد دفاعی و نظامی داشت. دستور ساخت این قلعه را وهسودان پسر مرزبان داد.

غارهایی عجیب و زیبا در دل منطقه الموت

یکی از جذاب ترین و اما عجیب ترین جاذبه های منطقه الموت غارهای الموت است. اگرچه سفر به روستای اوان به دلیل طبیعت بکر و زیبای طبیعی آن پر از آرامش است، اما ماجراجویی در این غار های عجیب و غریب نزدیک به روستای آن نیز لذت خاصی به همراه دارد. این غار در گذشته مکان سکونت انسان بود. غارهای الموت را با نام غار حاجت خانه نیز می شناسند که در ۵ کیلومتری روستای آکوجان است. منظره غار، زیبایی فوق العاده عالی دارد و البته نقاشی های روی قسمت دیواره های آن نشان از سکونت انسان در این منطقه می‌باشد. البته غار عجیب و زیبای دیگری نیز در ۵ کیلومتری جنوب غرب روستای گشنه رود است.

این غار ۲۵۰ میلیون سال قدمت دارد و از یک تالار بزرگ و چندین تالار فرعی در اطراف آن تشکیل می شود. البته غارهای بسیار زیادی در منطقه الموج قرار دارند که هر یک دارای قدمت بسیار زیادی می‌باشند. به عنوان مثال، غار سفید آب نیز یکی از غارهای هیجان انگیزی است که در نزدیکی روستای سفید آب قرار دارد. قدمت این غار نیز به ۲۹۰ میلیون سال قبل میرسد. در داخل این غار وقتی قدم بر می دارید می توانید دهلیزهای عمودی و چاقوهای بسیار زیادی را ببینید که همگی نشان از ورود انسان به این قار ها را می دهد. البته نقاشی های انجام شده روی غار متعلق به دوران قدیمی با قدمت بسیار زیاد است. همچنین کنده کاری های صورت گرفته نیز نشان از قدمت زیاد این غارها دارند.

غارهای الموت در سفر به روستای اوان
غارهای الموت از جاذبه های دیدنی روستای اوان می باشد.

لوازم ضروری سفر به روستای اوان

زیرانداز جاجیمی مسافرتی جزو بهترین محصولاتی به شمار می رود که برای سفر قطعاً همه مسافرین آن را تهیه می کنند. برای سفر به روستای اوان نیز حتماً این لوازم مهم را باید بخرید. لازم به ذکر است که متریالهای جاجیمی در یاردهای متنوعی طراحی شده اند. همچنین وزن هر یارد نیز با یکدیگر تفاوت دارد از این رو به هنگام خرید بهترین زیراندازهای جاجیمی مسافرتی جدا از ابعاد بایستی وزن آنها را نیز مورد بررسی قرار دهید. لازم به ذکر است که این زیر اندازها امروزه از جنس الیاف مصنوعی تهیه می شوند و به نوعی در برابر رطوبت مقاوم هستند. زیراندازهای سایت ویرا حصیر دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند. اگر نگران ضد آب بودن یا نبودن این زیر اندازها هستید باید گفت جنس لایه رویه زیرانداز از تار و پود جاجیم است. اما لایه زیری زیرانداز از جنس برزنت ضد آب می‌باشد.

پس بدون هیچ نگرانی می توانید این زیراندازهای ضدآب را در هر محیطی استفاده کنید. اما این بدان معنا نیست که تمامی زیراندازهای جاجیمی سفری در برابر آب و رطوبت مقاومت دارند. بلکه شما بایستی هنگام خرید حتما به ضد آب بودن آن توجه داشته باشید. طول و عرض زیر اندازها باید مورد بررسی قرار بگیرد. و همچنین که برای سفر به هر منطقه‌ای مشخصات زیرانداز را نیز در نظر داشته باشید. به طور کلی زیراندازهای جاجیم پرفروش ترین متریال هایی هستند که امروزه توسط فروشگاه های مختلفی نظیر سایت ویرا حصیر توزیع میشوند. این مجموعه بهترین شرکت توزیع کننده انواع ملزومات سفر است. ویرا حصیر دوست و همراه همیشگی شما کاربر عزیز به هنگام تفریح و مسافرت میباشد. از این رو در هر ساعت از شبانه روز برای خرید ملزومات ضروری سفر نظیر همین زیراندازهای جاجیمی میتوانید به سایت فروشگاهی آن مراجعه کنید.

راحتی در سفر با ملزومات ویرا حصیر

زیرانداز مسافرتی  حصیری امروزه با استقبال بسیار زیادی مواجه است. چرا که این زیر اندازها مزایای بسیار زیادی دارند. زمانی که به بررسی مشخصات یک زیرانداز حصیری بپردازید قطعاً به مزیت های مهم آنها نیز پی خواهید برد. به طور کلی برای سفر به روستای اوان و هر منطقه جذاب و خوش آب و هوای کشور خرید یک زیر انداز مناسب جزو الزامات سفر است. اگر راهنمای سفر به نقاط مختلف کشور را مطالعه کرده باشید به اهمیت استفاده از زیراندازهای سفری و خرید آنها نیز پی میبرید. تصور کنید برای یک پیک نیک کوتاه مدت به دل طبیعت زده‌اید، اکنون برای نشستن در این طبیعت یا دراز کشیدن و خیره شدن به زیبایی های آن به یک پوشش مناسب برای پهن کردن روی زمین نیاز دارید. ممکن است بدون استفاده از یک زیر انداز به دلیل رطوبت زمین منطقه لباس شما خیس شود.

یا به سبب کویری بودن منطقه لباس‌های شما خار و خاشاک و گرد و خاک به خود بگیرد. از طرفی وجود سنگریزه ها نیز می‌تواند موجب آزار و اذیت شما شود. پس برای راحتی بیشتر و داشتن سفری لذت‌بخش، خرید یک زیرانداز سفری مناسب اهمیت دارد. در میان تمامی متریال ها، زیراندازهای مسافرتی حصیری توصیه می شوند. در تمامی مراکز، فروش زیراندازهای حصیری بیشتر است. قطعاً که محبوبیت هر محصولی به کیفیت، قیمت، مقاومت، طول عمر و دیگر مشخصات و برتری های آن بستگی دارد. زمانی هم که شما به بررسی مشخصات بهترین محصولات حصیری  بپردازید. با اطمینان کامل بهترین زیرانداز را برای سفر خود تهیه نمایید. زیراندازهای حصیری وزن سبک دارند و می توانید به راحتی این زیر انداز ها را جابجا کنید. از طرفی این زیر اندازها در برابر رطوبت و آب مقاوم هستند و ضخامت بالای آنها باعث می‌شود تا نرم و انعطاف پذیر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X